Sidor

måndag 30 januari 2012

En till tunika till mor

När jag var på Syfestivalen i höst, hade jag sån tur att jag fick lägga vantarna på en av de sista metrarna av lila Iris Visa som tidigare såldes av Strömming. Jag har det gula sedan tidigare och fullkomligt älskar det! Tyvärr hann jag inte köpa den gröna innan den blev slutsåld :(
Tanken från början var att sy en klänning till lilla T, men när jag stod där och skulle klippa till tyget så ångrade jag mig och skar istället till en klänning till mig själv.

När jag var klar, insåg jag att tyget har ett så pass tungt och mjukt fall att klänningen kanske inte håller passformen så länge. Tur att jag iallafall stadgade upp axelsömmen!


Dagens tips:
Har ni sett att en stor tygleverantör har sålt ett parti jättebillig interlocktrikå till diverse tygbutiker? De finns i massor av färger och säljs för cirka 50 kr/m. Trikån är ganska tunn och kanske inte så bra att sy hela kläder av, men funkar utmärkt att kanta med!
Kolla till exempel på Ohlssons tyger eller Sundbybergs textilcentrum. Tror även att jofotex har tagit in dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar