Sidor

måndag 6 augusti 2012

Sommarbody

I likhet med många andra bloggare här på nätet, har nu även jag sytt en sommarbody för första gången i mitt liv. Jag försökte att rita ett eget mönster redan när lilla T var nyfödd för drygt två år sedan, men har inte fått till ett som fungerar bra. Men nu är det väl sista sommaren som lilla T kan ha den här typen av plagg, så då har jag sett till att köpa ett mönster.


Mönstret och cupcakes-tyget är köpt på Stoff och Stil och den rosa interlocken som jag har kantat med är inhandlat på Sundybergs textilcentrum.
Jag har inte provat bodyn på lilla T sedan den blev helt klar, men jag tror att den sitter ganska bra. Det enda som stör mig är att grensömmarna är olika långa på fram- och bakstycke, vilket gör att det bubblar sig när man knäpper igen bodyn. Inte helt ok, Stoff och Stil.

Det tog sjukt lång tid att slå i tryckknapparna för hand och det är svårt att få dem att verkligen sitta fast, men de var de sista "manuella" tryckknapparna jag hade kvar hemma.
Nästa gång jag slår i tryckknappar gör jag det med min KAM-press, ska bara lägga in en beställning på metalltryckknappar först. Längtar!


Dagens tips: Jag har under lång tid fått förfrågningar om jag inte kan ha undervisning via bloggen om hur man ändrar färdiga mönster till att passa sina egna mått. Håll utkik, för snart börjar det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar