Sidor

tisdag 28 augusti 2012

Triss i tröjor

Mina syskonbarn och lilla T fyller år alla tre inom en tidsperiod på två månader och självklart fick de varsin present från ekåå! :)

Den här gången blev det tydligen ett grönt tema och dessutom blir man helt åksjuk av bilden, men det är försent att ta nya kort nu. Presenterna är redan utdelade och uppackade :)

De översta två är till mina syskonsöner och är en helt vanlig slät långärmad t-shirt med en enkel knäppning fram.
De understa är sydd till lilla T efter samma grundmodell, men här testade jag att ställa ut ärmfållen totalt fyra centimeter och därefter bandkanta med högsta inställningen på coverprons diffrentialmatning. På så sätt blev det en aningens rynk i ärmfållen. Här har jag även gjort ett enkelt sprund genom att klippa rakt ner från halsringingen och sedan bandkanta runt om.


Mönstret är mitt eget. Tyget till den översta tröjan med klöver samt den orange interlocken som jag har kantat med, kommer från Ohlssons Tyger. Dinosaurerna från Znok Design och det understa tyget är köpt hos Liandlo. Den röda interlocken som jag har kantat med kommer som vanligt från JNY Design.




1 kommentar:

  1. Dom är jättefina! Jag gillar sprunden i halsen, har försökt lista ut hur man gör men inte riktigt förstått än - ska kika runt på nätet ;) Kram /Caroline

    SvaraRadera