Sidor

lördag 20 oktober 2012

Babyset

Ja, jag kanske inte är lika ambitiös som många andra bloggare där ute. Jag har sytt ett babyset, men det består bara av en body och två matchande dräggelsjalar.
En filt kommer att tillkomma, men den blir sydd i ett annat tyg och jag har inte bestämt mig än för om det även ska bli en babyhjälm. Sådana har jag redan så många av.

Vem som ska ha setet? Vår bebis! Om ungefär en månad kommer lilla T bli storasyster om allt går som det ska och just nu är jag ledig och syr, vilar och bloggar :)


Body och babydräggelsjalar sydda i "Björnen sover" från Liandlo och bodyn är kantad med röd interlock från JNY Design. Båda mönstren är mina egna.


Passade på att sy en liten snuttetrasa också:


Jag har blandat velour och kraftig interlock med sladdrig singeljersey och den blev lite "vinglig" i slutändan. Men förhoppningsvis kommer den vara mer eller mindre uppäten om någon månad så jag tyckte inte att det gjorde så mycket :)
Sydde även fast ett band med en nypa så att den går att sätta fast i kläderna.

Tygerna och banden kommer från: StrömmingDesign, JNY Design, Liandlo, ZnokDesign, Stoff och Stil, Ohlssons tyger och KarinOttilia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar