Sidor

torsdag 17 november 2011

Lite till marknaden

Hittade två bilder i kameran på lite av det som jag kommer ha med mig till marknaden nästa helg, den 26 till 27 november på Uppsala slott.

Ullmössa med trikåfoder och fleecebuff med knäppning bak. 
(Det finns en beskrivning på hur du enkelt syr den dekorativa kanten på mössan i ett tidigare blogginlägg. Tyvärr vet jag inte hur jag länkar till det, vet du? )


 Fleecemössa med knut och en dräggelsjal i matchande tyg.

Superb hakklapp med band runt magen så att den lilla rackaren inte kan lyfta hakklappen över ansiktet när hon eller han äter... :)


Dockorna är mitt senaste inköp. Jag kallar dem Piff och Puff och köptes utan huvuden på blocket, men eftersom jag syr så mycket olika hattar och mössor köpte jag till fristående huvuden från en grossist. Lilla T älskade dockorna när de kom på posten och lekte länge, länge med dem. Sen fick jag hem huvudena, och en gång trillade de av när hon lekte med dem... Nu vägrar hon gå in i syrummet och bara vrålar när hon ser dem... Stackars liten... Traumatiserad för livet ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar