Sidor

söndag 6 november 2011

Syfestivalens skörd

I helgen var det dags för höstens syfestival att gå av stapeln på Älvsjömässan. Självklart var jag där och den här gången blev det utan lilla T, vilket gjorde att jag kunde strosa runt och bli inspirerad hur länge jag ville. Efter cirka sex timmar hade mina fötter fått nog och jag började känna mig ganska mör i huvudet av alla intryck, så då var dags för hemgång.
Innan jag åkte till syfestivalen hade jag skrivit upp en liten lista på vad jag ville titta på och vilka sybehör som saknades hemma , och faktum är att jag fick tag på nästintill allt!


Det här inhandlades i tygväg:
Gult molntyg, "Skogens djur" ( äntligen!!! ) och djungelvelour från JNYdesign.
"Snurriga sniglar" och tyg med apor från Znok.  Gul/orangerandig trikå från E-slöjd,
"En elefant balanserade" kommer från Liandlo och den efterlängtade och sista snutten IrisVisa från Strömming Design.
Dessutom blev det lite band från KarinOttilia samt lite pärlor, dragkedjor och annat smått och gott.

Helt klart får höstens syfestival betyget "Väl godkänd"!


En rolig kommentar som jag fick från en vän som jag var där tillsammans med när jag ville ha smakråd om den gulrandiga trikån: 
"Till dig själv? Ja, den är ju lite freaked out och jättemycket färg, så det blir nog bra."  :)

En annan kommentar som min sambo droppade i helgen:
"Alltså, jag får veckla ut alla kläder nuförtiden och titta på storleken om det är dina eller lilla Ts."



2 kommentarer:

  1. Åh, vilken fin och matnyttig blogg! Jag kikade in på tips av Rode. Hon pratade om dig och vilka fina saker du gör.

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! Vad roligt att höra :)

    SvaraRadera