Sidor

lördag 21 juli 2012

Solhatt

Ja, nu kanske ni undrar varför jag syr solhattar när sommaren verkar ha gått och gömt sig? Men jag när en dröm om att solen och sommaren ska titta fram snart. Gärna de nästkommande fyra veckorna när jag har semester :)

Tidigare i våras sydde jag en solhatt med stort brätte i ett gult tyg med vita blommor på. Lilla T är helt underbart söt i den, men jag har fått lite klagomål från dagispersonalen eftersom det stora brättet tydligen faller ner i ögonen på lillstumpan, vilket gör att hon sliter av sig den. Sagt och gjort. Jag gick till närmaste kedja och köpte en solhatt. Den var också fin. Tills den krympte i tvätten och hon inte fick på den längre. Då var det bara att sy en ny hatt i en ny modell.


Modellen blev inte helt tipp-topp på första försöket, men jag är på god väg!
Mönstret är mitt eget, tyget kommer från Stoff och Stil och kantbanden och bomullbanden är köpta någon annanstans.

Tummen ner: Varför envisas jag med att sy fem tårtbitar i solhattarna istället för sex? Det är ju hopplöst att få sömmarna att mötas snyggt i toppen av hatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar