Sidor

tisdag 16 juli 2013

Sommar, sommar, sommar!

För några inlägg sedan skrev jag om sömnad genom löpande band-principen. Då sydde jag helt nya garderober till bägge barnen som hade växt ur sina kläder. Nu är det dags igen! Lilla T har vuxit lika mycket som våra gurkplantor här ute och alla kläder som jag sydde för drygt fyra månader sedan vajar på halv stång. De ny-gamla tajtsen har fått bli somriga 3/4-tajts, men tröjorna är det lite svårare med så där har jag fått sy nytt. Det bästa är iallafall att få sy i nya tyger. Och inte få dåligt samvete om man "råkar" köpa lite nya tyger... :)
 


Tyger från Znok design och JNY design och mönster från Ottobre. Lilla T hade på sig den oranga t-shirten med ubåtar idag för första gången. Vilket jubel det blev! Det är roligt när man får respons :)


Min nya favoritmodell på byxor, Chillax från Ottobre. Dessa är sydda i storlek 104 och de blev sjukt vida över stussen, så nästa par blir i strl 98 fast 104 i benlängd.
Tyg från Liandlo.


Dagens bästa: Ni har säker läst det tidigare, men det finns en köp- och säljgrupp på Facebook för tyg och sybehör där man bland annat kan få tag i tyger som inte säljs längre. Det var därifrån jag fick tag på stuvbiten av Znoks underbara ubåtar som räckte precis till en t-shirt till lilla T!



3 kommentarer:

  1. Vad härligt att få sy så mycket nytt till barnen tycker jag som har en liten tjej som haft samma kläder i ett år nu.. Efter att ha sytt en laddning sommarkläder till henne är jag nu inne på att sy till mig själv i väntan på att hon ska växa!
    Jättefina plagg, jag gillar också ubåtarna, vilken tur att du fick tag i en bit!

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga kläder! Förstår att Stora T jublar...

    SvaraRadera
  3. Titanium - a unique alloy that is capable of producing a
    In titanium white octane this article, we show you how 2013 ford focus titanium hatchback to spin the T-Tion, which is a platinum titanium damascus core that is produced 출장샵 with a magnetic titanium pickaxe terraria field. In order to achieve

    SvaraRadera