Sidor

fredag 12 juli 2013

Två beställningar

I morse kom det ett  sms från min syster där hon försiktigt undrade när nästa inlägg i bloggen kommer. Jag svarade kvickt att det kommer när huset när färdigrenoverat, båda barnen slutar vakna vid kl 04.30 och det är sommar året om.
Mmmmm....mycket att tänka på nu när man har blivit husägare och båda barnen är hemma under hela sommaren. Men jag fick iallafall en spark i rumpan och gick ut i vår härliga trädgård och fotade lite av det jag har sytt senaste tiden. Jag har faktiskt hunnit sy relativt mycket sedan vi flyttade, men mycket av det har inte fastnat på bild.
Jag har bland annat sytt en festklänning till mig själv i sidentaft, en våroverall till lilla E (-en kycklinggul!), nya mössor till barnen, tröjor och bodys, byxor, gardiner och mycket mer.

En härlig sommardag hade vi några goda vänner på besök och rätt var det var så ville båda två ha likadana klänningar till sina döttrar som lilla T hade på sig dagen till ära! Så då var det bara att låta dem gå lös i min tyggarderob och välja tyg.

Tyger från Ohlssons tyger och de är kantade med interlock från JNY design. Mönstret kommer från Stoff och Stil.


Dagens stora: Lilla E är inte så liten längre. Hon står och gungar framåt och bakåt på alla fyra, så snart blir det liv i luckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar