Sidor

tisdag 24 februari 2015

Nytt år

Ja, för ett tag sen blev det ju ännu ett nytt år och jag tänkte att jag ska försöka väcka liv i bloggen igen, det har gått så länge sedan sist att jag inte ens kom ihåg mitt lösenord till kontot... Jag har tänkt mycket och ofta på att jag egentligen VILL blogga, men har inte hittat orken att faktiskt öppna datorn och sätta mig ner i lugn och ro och skriva. Och vad är det som har hänt sen sist och vad är det som har fått mig att börja skiva igen? Jo, som jag skrev i mitt förra inlägg för över ett år sen så flyttade vi och jag började på ett nytt jobb. Och där jobbade jag, och jobbade, och jobbade och tillslut gick det inte mer och jag krashlandade rakt in i den berömda väggen.

Det var för 8 månader sen. 8 månader av återhämtning, vila och många tankar över livet, livssituationen, barnen och familjen. 8 månader av funderingar och komma tillbaka till mig själv. 8 spännande och hemska månader av att inte klara av det som jag tidigare har sett som självklart. Som att kunna lyssna på musik och samtidigt kunna föra en konversation. Som att kunna räkna 2+2. Som att kunna hämta sina egna barn på dagis utan att behöva vila upp sig efteråt.

Har det varit värt det då? Värt att hamna i denna sits som är påfrestande på alla plan, både för egen del men även relationsmässigt och ekonomiskt.
Både ja och nej. För min egen del så har jag lärt mig så otroligt mycket om mig själv och mitt beteende och på sätt och vis var det det bästa som kunde ha hänt. Att istället för att gå runt och må skit i flera år men klara av jobbet och familjen på halvfart, kunna bryta beteendet och faktiskt få tid och professionell hjälp att ta tag i problemen ordentligt.

Nu ska jag snart börja jobba igen, dock på ett nytt jobb, och jag hoppas att jag aldrig mer kommer hamna i samma position igen!

3 kommentarer:

  1. Kram till dig. Jag har oxå varit/är där. Sprang med full fart in den berömda väggen 23 mars 2014 och håller fortfarande på att resa mig... Det blir bättre och bättre så nu fattas bara ett jobb som jag kan jobba på inte slita ut kropp och själ på. Lycka till Kram.

    SvaraRadera
  2. Den där förkastliga väggen... Men som du skriver, det kan leda till något gott. Synd bara att det ska behöva kosta så mycket att få den insikten... Hoppas det blir bättre och bättre för dig!

    SvaraRadera