Sidor

tisdag 24 januari 2012

Lite klänningar

Snart är det syfestivalen i Älvsjö igen och det innebär att det är hög tid att minska på tygförrådet här hemma så att jag kan shoppa nya, fina tyger :)

I morse började jag sy vid 7.30 och sydde frenetiskt fram till dagishämtning vid kl 16.30. Under den tiden hann jag bland annat testa en ny modell på klänning. (Och ja, jag är egenföretagare så jag syr på arbetstid. Jag fuskar inte med dagis :)  )


Min tanke runt barnkläder är att de ska vara sköna, praktiska, lekvänliga och färgglada. Tyvärr blev den här klänningen lite för lång och det gör att det blir svårt att krypa i den. Men annars är jag nöjd. Jag älskar att mixa grön och cerise!
"Snurriga sniglar" från Znok Design och grön interlock från JNY Design.

En liten actionbild av samma modell. "Två elefanter balanserade" från Liandlo och röd interlock från JNY Design - min absoluta favorit att kanta med!

Liten fundering:
Varför är det så att de tyger jag inte är speciellt förtjust i, blir finast när de är uppsydda?

Dagens tips:
Jag använder enbart interlocktrikå när jag kantar med min Coverpro eftersom den inte rullar sig i kanten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar