Sidor

tisdag 6 november 2012

Alla fåglar kommit re´n

Det här tyget har legat på hyllan sedan min beställning från Liandlo i somras. Inte för att jag inte tycker om det, utan mer för att jag har haft så mycket annat som jag har behövt sytt. Men nu tyckte jag att det var dags att slå slag i saken och sy en pyjamas till lilla T.

Det är ett sådant perfekt pyjamastyg tycker jag. Jag har ganska svårt för pasteller överlag, men det här är verkligen urgulligt! Jag funderar till och med på att köpa samma tyg till mig själv till en pyjamas, men vi får väl se hur det blir med det...

 
Mönstret till pyjamasen kommer från Stoff och Stil, nr 66000. Mysig modell och bra mönster, men som jag har skrivit i tidigare inlägg, så är byxorna sjukt långa i benen. Här har jag dock valt att inte göra dem kortare eftersom lilla T är inne i en växtperiod...

Mudden kommer från Ohlssons tyger och jag har kantat halsringningen med interlock från JNY Design.



Bästa: Lite roligt med fuskknäppslån på tröjan. En väldigt enkel lösning som får plagget att se mer välarbetat ut.

Sämsta: Knapparna på lilla Ts pyjamas är i absolut största laget, men jag tyckte det var onödigt att köpa nya knappar när jag har ett sådant gigantiskt knapplager hemma. Det blir lätt så om man får ärva knapplagret efter två sömmerskor :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar