Sidor

lördag 10 november 2012

Ett ufo mindre

Weeee! Äntligen har jag sytt färdigt byxorna som matchar lilla Ts uggletröja :)
Det tog sin lilla tid, men nu är de i allafall klara.


Själv tycker jag att de blev himla mysiga, gillar kombinationen mellan det turkosa och rosa. Mönstret är ett omgjort mönster från Stoff o Stil, nr 66000, som jag har bloggat mycket om den sista tiden. Den här gången kortade jag av benen rejält och nästa gång ska jag nog även ta in lite vidd i benen.

Velouren och mudden kommer från Stoff o Stil. Uggletyget är köpt på Ohlssons tyger och den rosa interlocken som jag har kantat fickorna med kommer från JNYDesign.


Vägen till ett par klara byxor var dock inte lika kul och tillslut nästan grät jag i syrummet, höggravid och allt... Allt var frid och fröjd och allting jag hade sytt dittills hade gått suveränt bra. Tills jag skulle sy i midjemudden.... Då bestämde sig min kära overlockmaskin att lägga av. Den ville bara inte sy! Den sydde några stygn och så släppte den vänstra nåltråden.
Efter jättemycket bråkande hade jag sytt fast mudden, men sömmen är nog den mest lappade i mannaminne. Tur att det inte var en beställning!
Dessutom upptäckte jag när jag trodde att jag klar att mudden hade dragit sig snett över mitt fram, så jag var tvungen att repa upp hela mudden fram. Bara att sy om för att ännu en gång upptäcka samma sak... Om någon kommenterar att öljetterna sitter snett på framstycket så skriker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar