Sidor

söndag 20 januari 2013

Tröjkavalkad

Under ganska lång tid, har det varit ont om tröjor och t-shirts i min egen garderob. Jag har väldigt svårt att köpa kläder i de vanliga butikerna eftersom jag har höga krav på både passform och kvalité och en kropp som inte är gjord efter en provdocka.
För ungefär ett år sedan började jag därför samla på mig lite tyg som skulle bli tröjor till mig själv men så blev jag gravid och då kändes det onödigt att sy några nya kläder eftersom jag ändå skulle få gå runt i tält i nio månader.
Nu är lilla E ungefär två månader och jag börjar komma tillbaka till min normala matchvikt, så i förra veckan började jag avverka min egen tyghög. Hittills har jag konstruerat tre nya mönster, sytt två kortärmade t-shirts och en trekvartsärm samt klippt till ännu en kortärmad.




Här är två av tröjorna, det övre tyget är "Rödluvan" från Liandlo och det undre är från Gekko och det köpte jag på Syfestivalen i höstas. 
Appropå Syfestivalen är det ju snart dags igen och jag har haft som mål de senaste tre gångerna att jag måste sy upp alla tygerna som jag har köpt på den tidigare festivalen innan jag får gå iväg på nästa. En sporre som i allafall fungerar riktigt bra för mig! Hittills har jag lyckats och till den kommande festivalen har jag bara kvar ett tyg som jag inte har sytt i. Tyvärr kan jag inte bestämma mig vad jag ska sy av det...

Dagens tips: Mitt nästa inlägg blir en beskrivning på hur du enkelt kan ändra ditt t-shirt mönster och lägga till rynk, veck och avskärningar. Håll ögonen öppna! :)

2 kommentarer:

  1. Hittade precis hit, kul med en så inspirerande blogg, och som nybörjare ser jag fram emot nästa inlägg :)

    SvaraRadera