Sidor

fredag 11 januari 2013

Världens sötaste modell

Så här glad kan man bli om man får ett alldelens eget julklappsset med apor på :)

Det här retroinspirerade setet fick lilla T och lilla E:s kusin på annandagen när vi firade jul ihop. Lilla M som jag kallar henne här i bloggen är söt som socker och har precis lärt sig stå samt är på något magiskt sätt ihopkopplad med diskmaskinsluckan. Det spelar ingen roll var i rummet hon befinner sig, öppnas luckan till diskmaskinen är hon där på 0,2 sekunder!



Tyget "fem små apor" och den bruna interlocken som jag har använt i ringningarna samt som muddar kommer från Liandlo. Tyget köpte jag som stuv och räckte precis till en tröja om jag skarvade ärmslut och livdelen med muddar.
Molnvelouren följde med ett hemligt paket från JNY Design. Även om jag först blev besviken när jag packade upp den eftersom jag inte gillar brunt, har jag sytt flera plagg i det och tycker helt plötsligt jättemycket om det!
Båda mönstrena är mina egna. Tröjan är en klassisk ekåå-tröja med raglanärm och denna gång blev det knäppning i ena raglansömmen.

Det här var första gången jag sydde täcksöm på en tröja och det återstår väl en hel del träning innan det blir riktigt bra. Det är svårt att få till trådspänningen och stygnlängden.
Tänkte göra en beskrivning på hur sydde dit mudden och täcksömmen, men jag såg precis att Kokalal hade gjort en nu i veckan så jag länkar vidare till hennes blogg istället! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar