Sidor

torsdag 28 februari 2013

Ny mössa

I förra inlägget skrev jag att jag höll på att ta fram en ny modell på mössa, och såhär blev det:


En välsittande mössa med fleecefoder som går ner ordentligt över öronen och har knytband under hakan för att den inte ska glida upp under leken. Knytbanden dras åt med en snörstopp så att man slipper jobbiga knutar och kardborreband som fastnar överallt. Här med en matchande sjal med fleccebaksida , sydd i samma modell som mina dräggelsjalar.

Det har blivit en riktig favorit och jag har hunnit sy två stycken till lilla T, en till lilla E och så varsin till alla kusiner. Helt plötsligt har min ena syster inte lika mycket problem att få på sin son ytterkläderna på morgonen, nu när han har fått en mössa med "djakar". Hans mössa är nämligen sydd i nya tyget "Prins och prinsessa" från Liandlo :)
Mössan och sjalen på bilden är sydd i tyger från Ohlssons tyger.

Vill du också beställa en mössa? Skicka ett mail till mig! Finns i storlekarna 3-6 mån, 6-12 mån, 1-2 år samt 2-4 år och kostar 195 kr. Finns massor av fina tyger att välja på.


Undrar du över nästa inlägg i min serie om mönsterkonstruktion? Kommer snart! :)

1 kommentar:

  1. Hurra vilken underbar mössa. Sitter som smäck. Perfekt att den går ner över öronen på båda mina två öronbarn. / Kusinernas mamma

    SvaraRadera