Sidor

tisdag 7 februari 2012

Min blomsteräng

Jag börjar få sommarkänslor. I allafall om jag inte tittar ut genom fönstret utan istället tittar på mitt allra nyaste tillskott i garderoben :)

Den här härliga stuven hittade jag på Ohlssons tyger för ett litet tag sedan och självklart fick det bli en sextiotalsklänning! Lite crazy, mycket färg och raka linjer. I like!
Mönstret är faktiskt ett orginalmönster från sextiotalet som jag har fått ärva efter min gammelmormor tillsammans med en hel resväska fylld av mönster från trettiotalet till sjuttiotalet. En härlig skatt!

Jag älskar stuvar eftersom det blir en utmaning att få tyget att räcka till. Just det här tyget räckte dessvärre inte till på något sätt, så tillslut fick jag sätta i kilar i sidsömmen för att skarva tyget. Verkligen inte jättetjusigt, men det känns okej eftersom det är en sextiotalsklänning. För att det inte skulle se fööör skarvat ut, sydde jag även dit två utanpå-fickor på framstycket i samma tyg.

Olala! Så här ska en dold dragkedja se ut!
Tänk om jag hade haft tillräckligt med tyg för att mönsterpassa det...

5 kommentarer:

  1. Men vilken fin klänning! Jag gilar detaljen med passpoal mitt fram! Avis på din skatt!

    SvaraRadera
  2. Tackar tackar för de fina kommentarerna! :)

    SvaraRadera
  3. Så snyggt det blev! Önskar att jag också kunde göra ett sånt tygfynd - jättesnyggt! Tycker dessutom att det blev fint med de gula inslagen, detaljer!

    SvaraRadera