Sidor

fredag 10 februari 2012

Min svampskog

Jag fortsätter trenden med naturtema och presenterar här min svampskog :)

Det här tyget snubblade jag över när jag var på inköpsresa till Stoff och Stil förra våren och sedan dess har det tyvärr blivit liggandes i hyllan eftersom jag inte har haft tid att sy något av det. Nu blev det ändring på det och jag kunde bocka av ett till plagg på min sylista.
Mönstret är samma som jag visade i ett tidigare blogginlägg och är ett gammalt stil-mönster.

Ja just det, min sylista! Jag har numera en lista där jag har skrivit upp diverse syprojekt som jag vill sy upp under närmsta tiden. Dels för att jag vill minska mitt gigantiska tyglager och dels för att jag behöver nya kläder och eftersom jag är en person som gärna skriver listor på allt som är viktigt (och oviktigt) så blev det nu även en sylista.
Det som står kvar på min nuvarande sylista är : lila kjol och en till vårjacka till lilla T. Inom kort hoppas jag även kunna stryka de två punkterna!

Dagens fråga:
Dagens tips blev idag utbytt mot dagens fråga :)
Alltid när jag drar i en resår i en kanal, så upptäcker jag att resåren har vridit sig när jag har sytt ihop den. 100% av gångerna! Det är omåttligt irriterande och nu undrar jag om du har något bra tips som motverkar detta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar