Sidor

onsdag 1 februari 2012

Vårjacka

Det gäller att börja i tid. Annars finns det risk att jag inte hinner med att sy någon vårjacka till lilla T. Det är ju trots allt februari, så snart är våren här! :) Jippie!!!

Det här är den första av två jackor som jag har tänkt att jag ska sy till lilla T inför våren. En enkel, rak modell med dragkedja fram.
Det var första gången på flera år som jag sydde i en sån här typ av dragkedja och det märktes när jag sydde i den. Det blev verkligen inte perfekt... Men ju mer man övar desto bättre blir man, så det blir definitivt dragkedja i nästa jacka också!


Något av det roligaste med att sy sina egna barnkläder, är hur mycket pengar man sparar. Jag räknade ut att den totala materialkostnaden för den här jackan gick på ungefär 50 kr!
Både det lila och det gula tyget är köpta som stuvar på Ohlssons tyger. Det lila manchestertyget är från en designer som heter Joanns fabric, som har helt fantastiska barntyger, och dragkedjan är från Bibbis textil.

Här är ett smakprov på mitt nästa projekt:

Också det här är en stuv från Ohlssons tyger och ska bli en 60-tals klänning till mig själv :)

2 kommentarer:

  1. Gud så fint det lila tyget är. Vi har då inte fått in det i butiken här uppe men om det kommer lär jag ju knipa det :)

    SvaraRadera
  2. Visst är det helt underbart? Jag bara älskar tryckt manchester. (om det var tyget i jackan som du menade...?) Det andra tyget är också superläckert och det räckte precis till en klänning! Ibland har man tur! :)

    SvaraRadera